Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Šikana a její dopad na sociální fungování adolescenta
JAROŠOVÁ, Tereza
Práce se zabývá šikanou, zejména ve školním prostředí, a jejím vlivem na sociální fungování adolescenta. Teoretická část se zaměřuje na charakteristiku šikany, její druhy, aktéry. Následně pak na období adolescence, vývoj identity a změn, které člověka v období adolescence provází, dále pak na psychické stavy, které souvisejí se šikanou, jako například deprese a úzkost, a v neposlední řadě pak na prevenci, léčbu a následky šikany. Praktická část se skládá z přepisu tří rozhovorů s respondenty, kteří si v období adolescence prošli šikanou zejména ve školním prostředí. Rozhovory byly vypracovány s respondenty, kteří chodili do různých škol a měli různé finanční i rodinné zázemí. Zároveň se každý respondent se šikanou vypořádával jinak. Jediné, co je spojuje, byla právě ona šikana.
Případová studie problémového soužití a šikany v 7. ročníku ZŠ Waldorfské
Selešiová, Hana ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Teoretický rámec diplomové práce je vzhledem k zaměření studie zacílen na strukturu, dimenzi a socializaci osobnosti žáka, pojetí kázně ve škole a skupinovou dynamiku. Současná vývojová fáze žáků 7. třídy předurčuje kapitoly o dospívání a výchovných problémech. Diplomová práce podrobně vymezuje charakteristické rysy agresora i oběti šikany, příčiny agresivity i úzkosti. Bohaté zdroje prevence a léčby skupiny zasažené problémovým chováním nebo šikanou jsou uvedeny v závěru teoretické části. Praktická část je vypracována formou případové studie, po- mocí analýzy a komparace etopedické, speciálně pedagogické a pedagogické diagnostiky zís- kává data o narušení a dynamice sociálních vztahů mezi žáky 7. třídy základní školy waldorf- ské, o kohezi a klimatu třídy. Výsledky studie slouží jako podklad pro realizování preventivního programu. KLÍČOVÁ SLOVA charakter, empatie, kázeň, socializace, skupinová dynamika, klima školní třídy, šikana, agresor, oběť, diagnostika, prevence
Preventivní program proti šikaně na základní škole
JURKOVÁ, Ivana
Ve své bakalářské práci se zabývám preventivním programem proti šikaně na základní škole. Cílem bylo na základě studia odborné literatury a analýzy současného stavu dané školy vypracovat školní program proti šikaně pro tuto základní školu. Práce je rozdělena do třech kapitol. Nejprve se věnuji objasnění pojmů, jako je šikana a šikanování, dále charakterizuji její aktéry a následky, které u nich mohou vzniknout. V následující kapitole se zaměřuji na prevenci šikany, kterou nejprve vymezím, a následně představím některé metody a formy prevence. Součástí kapitoly jsou instituce, orgány v systému prevence šikany, které poskytují pomoc v případě prevence nebo již šikany vzniklé. V poslední kapitole je obsahem školní program proti šikanování, jeho charakteristika, předpoklady k fungování, diagnostika žáků a evaluace preventivních programů. Na základě prostudovaných odborných informačních zdrojů a analýzy současné situace dané základní školy je poslední částí této bakalářské práce mnou vytvořený škoní program proti šikaně pro tuto konkrétní základní školu. Program obsahuje třináct klíčových komponent, potřebných pro jeho funkčnost. Preventivní program následně poskytnu předem vybrané základní škole.
Šikana na základních školách a její sociální aspekty
PAVLÍKOVÁ, Dagmar
Šikana je v současné době aktuálním společenským problémem, který bývá velmi často skrytým jevem a mnohdy je obtížné jej odkrýt a následně řešit. Tato diplomová práce poukazuje na problematiku šikany v širších souvislostech. Hlavním cílem práce je komparace výskytu šikany na základních školách v krajském městě a v lokálních městech s počtem obyvatel do jednoho tisíce pěti set. Konkrétní zaměření výzkumu vychází z dlouhodobé spolupráce s Centrem SOS Archa, které realizuje preventivní programy na základních školách v Plzni a Plzeňském kraji. Výsledky výzkumu vypovídají o současném stavu problematiky šikany v regionu a současně odhalují nejrizikovější skupinu žáků pro následné cílené zaměření preventivních programů. Teoretická část definuje pojem šikana, popisuje vývojové fáze šikany, její projevy, charakteristiku agresorů a obětí a možné následky šikany. Dále nastiňuje kroky k analýze šikany a k její prevenci. Ze sociologického hlediska byl prováděn kvantitativní výzkum a ke sběru dat byla použita metoda anonymního dotazníku. Získaná data byla zpracována sekundární analýzou. Základním souborem výzkumu byli žáci prvního a druhého stupně dvou základních škol v krajském městě a dvou základních škol v lokálních městech s počtem obyvatel do tisíc pět set. Z výzkumu vyplynulo, že s šikanou se potýkají více děti v menším městě než ve větším. Tím byla vyvrácena původní hypotéza. Výsledky výzkumu následně ukázaly, že nejrizikovější skupinou ohroženou šikanou a jejími negativními důsledky jsou chlapci z druhého stupně ZŠ v lokálních městech. Závěry z výzkumu, jež poukazují na nutnost a naléhavost prevence šikany, budou využity Centrem SOS Archa pro cílené a přirozené začleňování preventivních programů do života škol.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.